Market Fiyatlarında Şaşırtan Artış: Salatalık Zirvede!

Türkiye Ziraat Odaları Birliği'nin açıklamalarına göre marketlerde fiyatı en yüksek oranda artan ürün yüzde 89,8'lik artışla salatalık oldu. Birlik, farklı marketlerde gözlemlenen fiyat artışlarını kamuoyuyla paylaştı.

Türkiye Ziraat Odaları Birliği'nin açıklamalarına göre marketlerde fiyatı en yüksek oranda artan ürün yüzde 89,8'lik artışla salatalık oldu. Birlik, farklı marketlerde gözlemlenen fiyat artışlarını kamuoyuyla paylaştı.



TZOB Fiyat Artışlarını Değerlendirdi

Şemsi Bayraktar, TZOB Genel Başkanı olarak yaptığı basın açıklamasında piyasadaki fiyat gelişmelerine dikkat çekti. Ekim ayında üretici ve market arasında en yüksek fiyat farkının yüzde 368,5 olarak karnabaharda olduğunu belirtti ve bu durumu detaylandırdı. Karnabaharın ardından fiyat farklarına göre; patates yüzde 281, beyaz lahana yüzde 259,4, portakal yüzde 236,6 ve limon yüzde 205,3'lük farklarla sıralandı. Ürünlerin üretici ile market arasında katlanarak artan fiyatları hakkında bilgi veren Bayraktar, bu durumun üreticiler ve tüketiciler için endişe verici olduğunu ifade etti.



Market Raflarında Fiyat Dalgalanmaları

Bayraktar, aynı bölgedeki farklı marketlerde selefi fiyatlarına da vurgu yaparak, ekim ayı itibarıyla en çok fiyat artışı gözlemlenen diğer ürünlerin sırasıyla; sivri biber, yeşil soğan, kabak ve domates olduğunu açıkladı. Marketlerde fiyatı en çok düşen ürünün ise yüzde 18,7 ile kuru soğan olduğunu belirtti ve bu ürünü limon, kuru incir, Antep fıstığı ve kuru kayısı izledi. Öte yandan, üretici fiyatlarındaki farklılaşmalara dikkat çeken TZOB Başkanı, en büyük fiyat düşüşünün yüzde 23,4 ile patateste gerçekleştiğini aktardı.



Sebze ve Meyve Üretici Fiyatlarında Düşüş ve Yükselişler

Üretici fiyatlarının değişimi hakkında da konuşan Bayraktar, 28 ürünün 18'inde fiyat artışı yaşandığına, 7'sinde ise düşüş olduğuna dikkat çekti. En belirgin fiyat artışı yüzde 105,9 ile salatalıkta görüldü ve sebze-meyve fiyatlarındaki dalgalanmaların üreticiye olan etkilerine değindi. Özellikle salatalık, kabak, sivri biber ve domateste mevsim geçişlerinin üretici fiyatları üzerinde artış yaratan etmenler olduğuna işaret etti.



Piyasadaki Değişimlere Yönelik Açıklamalar

Konuşmasının son kısmında Bayraktar, arz-talep dengesindeki değişikliklerin, iklim koşulları ve rekolte gibi faktörlerin fiyatlar üzerinde etkili olduğunun altını çizdi. Patates fiyatlarının rekoltenin yüksek olması nedeniyle düştüğünü, salatalık ve diğer ürünlerde ise tarladan seraya geçişin maliyetleri artırdığını belirtti.

Türkiye Ziraat Odaları Birliği Salatalık Zirvede